Adriano Janežič ojen
je bil 19. 8. 1972 v Ljubljani, kjer živi še danes. V mladosti je najraje prebiral
Piko Nogavičko in zbirko pravljic Tisoč in ena noč. Nekaj tednov nazaj si je kupil
nov izvod Pike, ker se mu je stara že precej razcefrala. Nekoč bi rad Piko tudi
sam ilustriral. mpak
pri trinajstih letih gotovo ni pomislil na to! Si je pa domislil, skupaj s tremi
sošolci, da se prijavi na avdicijo za stransko vlogo v filmu Poletje v školjki.
In so šli. Kar tako, za šalo. Pravzaprav je bil še sam presenečen, da so izbrali
prav njega za vlogo Mihca, enega od dečkov iz klape. Torej, ko boste spet gledali
ta fim, poiščite v njem Adriana!
|
šoli je imel najraje likovno vzgojo in angleščino. Profesorica likovne vzgoje
ga je vzpodbujala, da je veliko risal in sodeloval na natečajih. Kar dvakrat so
bile njegove stvaritve nagrajene. S profesorico angleščine Dušico Kunaver se še
danes dobro razume, prispeval je tudi nekaj ilustracij za njene knjige. ato
se je vpisal na srednjo aranžersko šolo, a mu je matematika delala tako hude težave,
da je obupal. Ta čas se je pridružil anarhopankerjem in poslušal Crass, Conflict,
Poison girls. To sceno spremlja še danes in simpatizira z njo. o
obdobju panka je obiskoval slikarsko šolo Zmaga Modica, kjer so ga poučevali Milan
Erič, Kiar Meško, Milan Butina in Štefan Planinc. Tedaj je začel s prvimi objavami;
v lokalnem kamniškem časopisu je objavljal stripe in karikature.
|
anes
riše v prijetni sobici. Prebere besedilo, lik v glavi razdela, da vidi, kakšne
lastnosti ima, nato pa skuša ustvariti karakter, ki je čimbolj podoben literarni
predlogi. Ta predpriprava mu vzame kar precej časa. Včasih mora tudi v knjižnico,
da pogleda, kakšne so nekatere reči videti v resnici. ato
pripravi barve: akvarel, gvaš, delno tekoči akvarel in svinčnik. V zadnjem času
uporablja bolj intenzivne barve, ki mu jih omogočata gvaš in tekoči akvarel.
ed
najljubše knjige, ki jih je narisal do sedaj, zagotovo sodita Stonoga Berta Urše
Krempl in knjiga Vinka Möderndorferja Zakaj so sloni rahlospeči. Njegove pesmi
so mu zelo blizu in pri delu je nadvse užival. Med avtorji rad sodeluje še s Tatjano
Kokalj. Posebej se veseli risanja karikatur za dnevnik Delo.
devetdesetih letih je prejel nagrado za izvirni strip na natečaju Nedela.
Razstavljal ni veliko, saj pravi, da razstave bolj potrebujejo slikarji, dela
ilustratorjev pa so tako vedno na ogled v časopisih, revijah in knjigah.
ed ilustratorji
in karikaturisti med drugimi občuduje Lisbeth Zwerger in Chrisa Riddla, sicer
pa pravi: "Svoj stil najdeš takrat, ko ne razmišljaš več o tem, da si podoben
svojemu vzorniku." ealizma
ne mara preveč, raje se prepusti domišljiji. Rad ima svobodo pri ustvarjanju,
da mu nihče ne narekuje, kakšni naj bodo videti liki. lustracija
se mu nikoli ne zdi dovolj dobra, da bi jo lahko že oddal urednikom. Vedno znova
odkrije še kako malenkost, ki bi jo lahko še popravil ali izboljšal. Vendar ga
čas priganja in ko se zelo mudi, Adriano sede na kolo in z ilustracijami ali karikaturami
v plastični aktovki oddrvi do urednikov, ki že nestrpno čakajo na njegova dela.
Računalnik? Niti vklopiti ga ne zna! Zato pa v prostem času veliko bere in se
ukvarja z Mino. o
sem bil na obisku, je Mina ves čas nadzirala dogajanje v stanovanju. Kdo je Mina?
Ona je najmanjši in najbolj kosmat družinski član, ki budno spremlja vsak Adrianov
korak, najbolj pa jo zanima, kdaj vendar bo že vzel vrvico v roke in jo odpeljal
na sprehod. adar
ne riše ali bere, se posveti kuhanju. Je namreč mojster za pripravo vegetarijanskih
jedi. Posebej zame je pripravil polpete iz čičerike, leče, fižola in soje.
o jedi sva
prav počasi srkala pravi kitajski čaj, Mina pa je ležala na kavču in si mislila
svoje. Župca 2003
|